Reklamné video | 21. februára 2022

Reklamné video, ktoré vás pomôže spropagovať | Motionspace.sk

Reklamné video je dnes formátom budúcnosti. 🚀

Takýto začiatok článku ste zrejme nečakali, 🙂 no my nechceme zbytočne chodiť okolo horúcej kaše. Ak teda hľadáte odpoveď na otázku, či aj vaša firma potrebuje nejaké reklamné video, buďte si istí, že potrebuje. Prečo?

Televízia, filmy a sociálne siete nás (zákazníkov) totiž naučili sledovať a reagovať iba na tie podnety, ktoré sú dostatočne výrazné. Vybuchujúce autá, blikajúce bannery, animované webové stránky… ? Pozornosť zákazníka je dnes vzácna komodita, ktorou sa neplytvá, a vo svete reklamy to platí dvojnásobne. Keď vám teda potenciálny klient konečne venuje minútu svojho života, máte jedinečnú (a možno aj jedinú) šancu presvedčiť ho, že práve váš produkt je odpoveďou na jeho problémy.

To je výzva, však? ?

Najpopulárnejšie platformy reklamného videa 

Časy, keď ste si mohli reklamné video pozrieť iba v televízii a v kine, sú dávno preč. Dnes si už každý moderný človek nosí svoje reklamy a reklamné videá so sebou. Dobre počujete. Aj vo vašom smartfóne sú dnes desiatky reklám, ktorých cieľom je predstaviť vám firmu či konkrétny produkt a jeho/jej výhody. ? 

Sociálne siete vo vašom smartfóne sú svetom plným dynamického vizuálneho obsahu, medzi ktorým sa nenápadne (no o to efektívnejšie) zobrazujú aj reklamné videá. Čas strávený na sociálnych sieťach sa tak podobá prechádzke po obrovskom nákupnom centre: ľudia sa tam počas svojho voľna chcú zabávať, žasnúť a nakupovať. Ak tam neviete zaujať ich pozornosť, prichádzate o najlepší čas, keď im môžete doručiť reklamné posolstvo.  

Mimochodom, poznáte YouTube? Samozrejme, že poznáte. Toto obrie sociálne médium postavené na videách je dnes už nielen globálnou zásobárňou videí, ale tiež veľmi premysleným reklamným kanálom. Skúste spočítať, koľko reklám stihnete vidieť počas 15 minút strávených na Youtube. Ak si myslíte, že ich bude menej ako desať, budete prekvapení. 😲

A kde by ste potrebovali mať umiestnené reklamné video vy?

Formy reklamného videa 

Reklamné videá sa v online priestor zobrazujú v dvoch základných formách: 

In-stream reklamné video 

In-stream video sa spúšťa priamo vo videoobsahu, ktorý sledujete. Typickým príkladom je reklama, ktorá sa vám spustí predtým, než YouTube konečne začne hrať vašu obľúbenú pieseň. In-stream je v súčasnosti najúčinnejšou a najžiadanejšou formou reklamného videa – jeho výroba čosi stojí, ale kvalitné video umiestnené ako in-stream môže dramaticky zvýšiť povedomie o vašej značke či produkte.  

Out-stream reklamné video 

Pod pojmom Out-stream máme na mysli videá, ktoré sa prehrávajú mimo obsah, ktorý práve sledujeme, alebo sú doň nejakým nenásilným spôsobom zapracované (napríklad bannerová reklama po oboch stranách webu alebo bez zvuku prehrávané video v niektorom z rohov stránky). Nachádza sa na webových stránkach, banneroch, v sociálnych médiách, aplikáciách… kamkoľvek sa len pozriete. Práve schopnosť zasiahnuť obrovský počet ľudí je hlavnou devízou out-streamových reklám.  

Čo je dôležité pri tvorbe reklamného videa? 

Pri scrollovaní sociálnych sietí dnes človek jednému príspevku venuje približne tri sekundy. Ak ho príspevok počas tejto doby nezaujme, ide ďalej. ⏰

Preto musí byť reklamné video primerane dlhé. Ak na Facebook nahráte trojminútovú reklamu, šanca, že ju niekto dopozerá do konca, je v podstate nulová. Video nemusí byť ani extrémne krátke (vždy to závisí od toho, čo ním chcete povedať), malo by však byť stručné a výstižné.

Dobré reklamné video musí tiež hovoriť jazykom cieľovej skupiny, ku ktorej komunikujete, pretože vetami typu: „Vďaka integrovanej evaluácii agregovaných dát prinesieme vašej firme profit“ ľudí skôr vystrašíte než prilákate. Namiesto nej by ste mohli napríklad povedať: „Celú účtovnú kanceláriu máte teda priamo vo svojom smartfóne“. Lepšie, čo poviete? ?

Určite nezabudnite na humor, ten funguje vynikajúco – musíte však vedieť, ako na to. Vyhnite sa kontroverzným a nevhodným témach, inak sa vám môže ujsť takej publicity, o ktorú ste nestáli. Najlepšou možnosťou je nechať si navrhnúť scenár profesionálmi, ktorí dobre poznajú nástrahy tohto typu komunikácie a vedia vás pred nimi varovať.

Aká je priemerná dĺžka reklamného videa a jeho cena? 

Priemerná dĺžka a cena za video neexistuje. ?  Podľa toho sa totiž kvalita videa merať nedá. Keď tvoríme reklamné video my, najprv si musíme sadnúť, vypočuť si klientovu predstavu a navrhnúť koncept videa, ktoré bude plniť účel, pre ktorý si ho klient objednáva. Až potom vieme povedať, či bude lepšie, ak bude mať 10 alebo 60 sekúnd.

Cena sa odvíja nielen od dĺžky videa, ale aj od idey, formy spracovania a použitých podkladov. Inú cenu bude mať jednoduché 7 sekundové video vytvorené z klientových fotiek a doplnkovej grafiky a rádovo odlišnú cenu bude mať plne animované video, v ktorom sa váš produkt predstaví na pozadí vytvoreného príbehu s niekoľkými dabovanými postavami a v dizajnérom kreslenej grafike počas 60 sekúnd. ?

Pointou však nie je čo najviac ušetriť alebo mať čo najdlhšie video. Pointou je mať video, ktoré plní svoj cieľ – teda predstaví produkt alebo spoločnosť zaujímavým spôsobom s využitím jazyka cieľovej skupiny. Ak získate takéto kvalitné video, každé investované euro sa k vám vráti.

Máte záujem o najlepšie reklamné video? 

Na záver teda môžeme zopakovať iba to, čo sme povedali už na začiatku – kvalitné reklamné video nemôže byť zlou voľbou. Dôležité je predovšetkým mať spoľahlivého partnera, ktorý pochopí, čo vaša firma naozaj potrebuje, a dokáže vám dodať video, ktoré potrebujete. Ak nad takýmto videom uvažujete, pokojne sa nám ozvite. Dohodneme si meeting, na základe neho vám pripravíme nezáväznú cenovú ponuku – a zvyšok je už vo vašich rukách. ?

Ozvite sa nám na hello@motionspace.sk a dajme dokopy video, z ktorého budeme mať obaja radosť. ??

 

 

 

    Prihlásiť sa na odber noviniek

    [recaptcha]

    This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

    Potrebujete poradiť?

    Cítite sa z toľkých možností ako na inej planéte?
    Nie ste si istí, čo je pre vás najvhodnejšie?
    Nadviažte s nami kontakt, radi vám poradíme.

    Súbory cookie a súkromie

    Súbory cookie používame na zabezpečenie toho, aby sme vám na našej webovej lokalite poskytli čo najlepší zážitok. Viac informácií nájdete v našom vyhlásení o ochrane osobných údajov.