Bannerová reklama | 4. mája 2020

Ako na online bannery a ich správnu propagáciu

Jedným z najviac využívaných formátov v marketingu je určite grafická reklama v podobe bannerov. Používa sa najviac k brandingu, ale aj na propagáciu produktov, akcií či služieb. Je základným nástrojom remarketingu alebo napríklad emailingu.

 

Krátke promo našich online bannerov

 

Mnoho marketingových agentúr má svojho grafika, ktorému markeťák rýchlo pošle zadanie a grafik to rovnako rýchlo spracuje. Výsledky sú mnohokrát úmerné dobe strávenej na príprave. Grafická reklama môže byť pritom skvelý nástroj, ako si získať pozornosť tých správnych ľudí, musí sa k tomu ale pristúpiť poriadne. Poďme sa na tento formát pozrieť trochu dôkladnejšie.

 

Lacný, lacná, lacno … banner

Bannerové reklamy sú pre svoje vizuálne spracovanie v spojení s textom jedným z najlepších spôsobov, ako podporiť svoj brand. Majú veľký potenciál zaujať a ich najväčšia výhoda je, že neplatíte za zobrazenie (ak napríklad v Google Ads nenastavíte inú možnosť), ale za kliknutie. Ide teda prakticky o reklamu zadarmo. Kliknutie, za ktoré platíte, slúži už inému ako brandovému účelu. S cieľom vašej obsahovej kampane je aj spojené, ako by mal banner vyzerať.

 

Obrázok, text, logo, button a vaša fantázia

Každý banner obsahuje obrázok či krátku animáciu. Originalite sa medze nekladú, ale pre mnoho firiem je lepšie dať na konzervatívnejšie nápady a využiť silu zavedenej značky. Ak chcete byť originálnejší, môžete využiť nejaký vtip, šokujúci obrázok či maskota spoločnosti. Bannery môžu byť v podobe fotiek a ich úprav či animovaných obrázkov, tie spoločne s animáciami majú dva účely: Zaujať a jasne podporiť cieľ, teda myšlienku, ktorú bannerom chcete oznámiť.

 

Ukážka animovaného banneru pre kampaň Lacalut.

 

Druhou dôležitou časťou je text, teda samotné oznámenie. Text by mal byť čo najkratší, pretože sa ho na banner moc nezmestí, prípadne nie je príliš čitateľný, teda najzrozumiteľnejší. Ľuďom sa nechce lúštiť jeho význam (pokiaľ z toho neurobíte účel), sú leniví a rýchly internet ich v tom len podporuje. Účelom kvalitného banneru je teda stručné a jasné oznámenie. Ak napriek tomu chcete oznámiť niečo zložitejšieho, môžete k tomu využiť animácie, remarketing či kompletne videomarketing.

Ak nemáte modernejšiu stratégiu, väčšinou je vhodné v oznámení uviesť nejaké USP vašej firmy. Každý banner by mal tiež obsahovať jasné logo spoločnosti a button, teda tlačidlo. Tlačidlo s výzvou na akciu nezvyšuje ani tak zaujatie ako samotnú preklikovosť, a to hneď o niekoľko percent. Odporúča sa tiež ladiť banner do farieb svojho brandu, teda väčšinou aj do farieb svojho webu, aby mal tieto farby klient alebo potenciálny návštevník webu jasne spojené s vašou firmou. Nie vždy to ale ide.

 

Produktové bannery, možno vidieť button, obrázok, logo aj jednoduchý text. Text je výstižný a dopĺňa grafické spracovanie chuti mora, akoby ste cítili sardinky v puse.

Mierte ako sniper

Ak si dáte záležať na oznámení, ktoré zodpovedá vašej zvolenej stratégii a necháte si vytvoriť perfektný grafický podklad, ešte nie je vyhraté. Sila online marketingu je v správnom zacielení a pri banneroch to platí dvojnásobne. Správne publiká a cieľové skupiny, ktorým sa budú bannery zobrazovať, je predpoklad úspechu. Môžete samozrejme zacieliť na široký okruh užívateľov, pokojne na celý svet, ale taká reklama príde draho a efekt sa nedostaví.

Premyslieť správnu stratégiu, zacielenie na ideálne publikum je zároveň s vyladenými a prešpikovanými bannermi cesta k úspechu. Tou zacielenou skupinou nemusí byť len pre každého očividné publikum. Keď napríklad predávam jachty, môžem zacieliť na golfové palice, pretože môžete predpokladať, že golf hrajú viac majetní a len takí si dovolia kúpiť jachtu. To je ale súčasť stratégie.

 

Návrh AMPHTML banneru. Animácie v podobe AMPHTML, krátkym príbehom navnadíme zákazníka a urobíme značku či produkt nezabudnuteľným.

 

Kam s bannerom ?

Nájsť správnu cieľovku je jedna vec, akým kanálom banner propagovať druhá. Bavili sme sa tu už o Google Ads a jeho obsahovej sieti, ďalších možností je ale oveľa viac. Veľmi často si firmy nechávajú umiestniť banner na web za mesačný poplatok. Web by mal zodpovedať cieľovke a celková návštevnosť webu zodpovedať cene, akú by ste zaplatili v prípade PPC reklamy. Tento spôsob sa robí na dohodu, a to väčšinou v prípade webov, ktorých majitelia neumožňujú inzerentom propagáciu na ich webe.

Častým využitím bannerov sú sociálne siete. Zacielenie na Facebook Ads je veľmi presné a všeobecne nálada ľudí na Facebooku je pre bannerové reklamy vhodná. Ďalším kanálom je newsletter, aj tu sa dajú vložiť bannery. Výhodou je, že okolo neho môžete napísať akékoľvek dlhšie oznámenie a vyladiť grafiku celého mailu. Pre väčšie firmy je tu tiež Real time bidding, teda RTB marketing, ktorý sa vypláca firmám, ktoré sú ochotné dať do obsahovej siete väčší obnos peňazí.

 

Banner pre Google Ads a Facebook Ads, Brandový banner, originálny koncept s jasným oznámením, o čo firme ide – pomôcť firmám s rastom. Necháva si tajomstvo a núti potenciálnych zákazníkov k ďalšej interakcii, preklikom.

Dokonalý plán robí dokonalú investíciu

Najobvyklejšou stratégiou využitia bannerov je obyčajné nasadenie bannerov na oslovenie cieľovej skupiny pomocou zliav, časovo obmedzených akcií a podobne. Za pomoci následného remarketingu to môže byť silná zbraň. Podobným príkladom je aj využívanie bannerov na propagáciu noviniek, kolekcií a ďalších ecommerce produktov. Najmenej obvyklou stratégiou je Storytelling – remarketing, kde v rade na seba nadväzujúcich bannerov či animácií vytvárame príbeh či uzatvárame zložitejšiu myšlienku, ktorá pozorovateľa dovedie k nášmu cieľu. Túto stratégiu musíme dlhšie dopredu vymýšľať, je rizikovejšia a potrebujeme na začiatku širší okruh cieľovky. Potom ale väčšinou prináša svoje ovocie.

 

Pohyblivý animovaný banner v HTML5, náhľad, HTML5 je skvelý na vektorové animácie ako v tomto prípade, jasné a jednoduché znázornenie pomocou ikony.

 

Techno párty na záver

Na záver trochu k technickejším záležitostiam. Čo sa týka formátu reklám, aktuálne najlepším variantom sú AMPHTML bannery, ktoré sa rýchlo načítavajú, nezaberajú toľko miesta (nespomaľujú web), sú responzívne a idú aj na weboch, ktoré sú kódované práve v AMPHTML. Ďalšou možnosťou je starší formát HTML5, ktorý sa k určitým typom oznámenia hodí viac.

Čo sa týka Google Ads, Bingu či Skliku, je dobré pozrieť sa na web konkrétneho systému a urobiť sadu bannerov podľa toho, ktoré daný systém ponúka. Nie je potrebné robiť všetky, ale rozhodne by sa nemalo zabúdať na tie najrozšírenejšie (teda tie, ktoré sa najčastejšie objavujú na weboch). Dobré je tiež pozrieť sa na nové formáty, pretože je pravdepodobné, že ich existenciu ešte väčšina inzerentov nepostrehla a cena za kliknutie u takých bude oveľa nižšia kvôli menšej konkurencii.

 

Banner v HTML5, náhľad, spomalená animácie, ktorá navnadí každého gurmána na ochutnanie ich lahodného Ajvaru. Kvalitné podklady a dobrý nápad pomalé animácie zaujmú.

 

Nech je to, ako chce, pokiaľ nasadenie bannerov nie je len rýchla akcia na týždennú prevádzku, ale ide o dlhodobú záležitosť, stojí za to investovať do prípravy bannerov a následnú časovú stratégiu. Splnenie vašich cieľov potom príde s tým.

 

Prihlásiť sa na odber noviniek

This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

Potrebujete poradiť?

Cítite sa z toľkých možností ako na inej planéte?
Nie ste si istí, čo je pre vás najvhodnejšie?
Nadviažte s nami kontakt, radi vám poradíme.