Animácie | 25. februára 2020

Animácia – marketingová zbraň dneška

 

Kto z nás nepozná animované filmy ako je Shrek či Hľadá sa Nemo? Pred mnohými rokmi boli animácie výsadou, dnes je to norma, ktorá je hojne využívaná v médiách, ako umelecká technika, ale aj ako marketingový formát, ktorý je čím ďalej na vzostupe. Prečo? Je to jednoduché.

Človek vníma valnú väčšinu informácií zrakom a sluchom, odkiaľ ide potom informácia priamo do mozgu. Je to tak najjednoduchší spôsob, ako zaujať zákazníka a uložiť mu do mozgu danú informáciu. Nie je to ale len tak. Videá majú síce všeobecne veľkú výhodu, musí sa s nimi ale vedieť zaobchádzať. Pokiaľ na videu pracuje profesionál, ktorý dokáže vytvoriť pútavé videá, máte takmer vyhraté. Animácie majú totiž tú výhodu, že nekladú medze kreativite a dokážu pred vašimi očami vyčarovať takmer všetko. Takéto video dokáže udržať vašu pozornosť, vysvetliť vám problém za pár sekúnd a uložiť informáciu tak, aby ste na ňu len tak nezabudli.

 

 

Okrem očividných výhod, ktoré robia z animácií zbraň ťažkého kalibru, nesmieme zabudnúť na tie menej viditeľné. Napríklad vplyv na SEO web. Videá všeobecne zvyšujú rating a robia web viditeľnejší. Ďalej zvyšujú návštevnosť. Šikovné videá majú vysokú mieru preklikov. Keď pripočítame nižšiu konkurenciu a mnoho využití naprieč kanálmi, máme tu jeden z najefektívnejších formátov online marketingu. Samozrejme sa cena takéhoto videa môže líšiť, v konečnom dôsledku, so správnym zacielením, býva jednou z najúspešnejších. Animácie sa dajú použiť na sociálnych sieťach, použiť ako reklamný formát v aplikáciách, ako TV spot či reklama na youtube. Pozrime sa teraz na jednotlivé typy animácií, v akých príležitostiach sa dajú využiť a v čom tkvie ich výhoda.

 

Explainer video

Pod pojmom explainer video sa označuje krátke animované video, ktorým vysvetľujete, ako daná vec funguje. Je to marketingový spôsob, ako prilákať potenciálnych zákazníkov k produktu či častejšie k službe, ktorá nie je na prvý pohľad jednoducho popísateľná. Vďaka explainer videám získate oveľa väčšiu pozornosť. Zložitosť ľudí odrádza a explainer videá sú pravým opakom zložitosti. Videá bývajú jednoducho spracované a s názornou ukážkou. Často je zakomponovaný krátky príbeh, ktorý končí úspešným využitím služby či produktu. Explainer videá sa tešia veľkej obľube pre svoju pútavosť. Správny textový sprievod s obrazom plným symbolov, grafov a názorných ukážok vám vynahradí zdĺhavé texty, ktoré zákazníka mnohokrát nudia a rýchlo odradia.

 

 

Promo video

Najznámejším spôsobom využitia animácií sú pravdepodobne promo videá. Ide o klasické predstavenie vašej firmy v podobe krátkeho videa, v ktorom stručne vysvetlíte, čo robíte a uvediete vaše hlavné výhody a USP. Aj tu je veľa spôsobov, ako svoju firmu predstaviť. Môžete využiť napríklad grafické znázornenie výhod (skvelo sa hodí využitie infografiky) či potenciálneho zákazníka prilákať prostredníctvom emotívneho videa. Iný druh je využitie case studies firmy, kde sa firma pustí do väčšieho projektu, ktorý pozitívne ovplyvní vnímanie spoločnosti či produktu. Spomenúť môžeme taktiež „firemnú vizitku“ showreel, kde predstavíte svoje najvydarenejšie práce či produkty.

 

 

Produktové video

Chcete promovať svoje produkty, kolekcie, špeciálne ponuky či zľavy? Ideálnou možnosťou je natočiť pútavé produktové video. Opäť predstavíte konkrétny produkt a výhodu, ktorú ponúkate. Video môže mať pod sebou alebo priamo v ňom zabudovaný odkaz, z ktorého sa dostanete priamo na vybranú stránku s produktom.

 

 

Videá pre Facebook či aplikácie

Do netypických animácií môžeme zaradiť videá určené pre propagáciu na Facebooku či do aplikácií. Facebook videá sú skôr zložitejšie bannery, ktoré svojím formátom a možnosťou spracovania ponúkajú množstvo výhod. Oproti bannerom môžeme využiť plný potenciál vizuálu, navyše sa dá zacieliť na iný typ kampaní, a to na promo videá, ktoré majú všeobecne menšiu konkurenciu ako klasické bannerové reklamy. Zachytiť pozornosť užívateľa aplikácie je všeobecne ťažšie ako v iných formátoch, reklamy využívajú silu opakovania. Užívateľ vidí reklamu väčšinou niekoľkokrát denne, a to bez možnosti preskočenia. Ak je dostatočne pútavá a dobre vykonaná, má veľký potenciál zaujať. Určite stojí za to spomenúť bumper videá, krátke nepreskočiteľné videá, ktoré môžete umiestniť napríklad na youtube. Ich výhoda spočíva v rýchlom a lacnom pripomenutí sa, preto sú hojne využívané vo videoremarketingu.

 

 

Live action videá

Úplne iným typom videí sú Live action videá. Hrané videá majú oproti klasickým animovaným reklamám rad výhod aj nevýhod. Oproti 2D a 3D animáciám môžu byť nákladné na herca a miesta, kde sa natáčajú,  ale za to sú pre niektoré účely oveľa presvedčivejšie, podľa výskumu spoločnosti JotForm zaznamenávajú Live action videá až o 20% väčšiu mieru preklikov. Hrané videá sa skvelo hodia pre predstavenie konkrétnych miest, predstavenie atrakcií či iných rekreačných služieb, s kreatívnym scenárom môžu byť využité aj ako promo videá pre svoj autentický a až inštruktážny tón.

 

 

Záverom

V čase, kde sa o zákazníka bijú firmy neľútostným bojom, netreba podceňovať žiadnu účinnú zbraň. Animované videá nimi nepochybne sú. Ak sa k nim nedostanete ako prvý, určite tak urobí konkurencia a vám nakoniec nebude ostávať nič iné ako dohnať, čo ste zameškali. Doba je čím ďalej rýchlejšia, ľudia menej trpezliví, a to si žiada rýchlejšie cesty sprostredkovanie informácií. Animácia nemusí byť vždy správne riešenie, má iste aj svoje nevýhody. Nenahraditeľných predností má ale hneď niekoľko, ak je vašim cieľom niečo predstaviť, vysvetliť alebo len uložiť niekomu do mysle zaujímavú myšlienku, treba povedomie o vašom brande, neváhajte a nechajte si profesionálmi vytvoriť pútavé a originálne video. Oplatí sa vám to.

 

Prihlásiť sa na odber noviniek

This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

Potrebujete poradiť?

Cítite sa z toľkých možností ako na inej planéte?
Nie ste si istí, čo je pre vás najvhodnejšie?
Nadviažte s nami kontakt, radi vám poradíme.