Video marketing | 3. mája 2024

Aký štýl videa sa skvelo hodí pre váš biznis?

 

Dnes je už drvivej väčšine podnikateľov jasné, že kvalitné vizuálne materiály (a špeciálne reklamné videá) sú motorom reklamnej komunikácie každej značky, ktorá to s podnikaním myslí vážne. Jedna vec je však vedieť, že kvalitné reklamné videá potrebujete, a druhá je vedieť, „čo presne“ potrebujete.

 

Video ako video„, poviete si. Pravdou však je, že spoločnosti, ktoré predávajú výrobky, používajú na oslovenie svojej špecifickej cieľovej skupiny iné dôrazy, formáty a predovšetkým iný štýl videa než tie firmy, ktoré ponúkajú napríklad online služby. Niektoré typy biznisu potrebujú osloviť emóciu zákazníka a vzbudiť v ňom túžbu po produkte, ktorý mu zvýši spoločenský status.
Iné spoločnosti sa potrebujú apelovať na racionálne benefity a oboznámiť potenciálneho klienta s tým, ako sa používa napríklad ich „intuitívna aplikácia, ktorá vám zjednoduší podnikanie„. Výber reklamného videa je preto nielen otázkou vkusu, ale na prvom mieste je to rozhodnutie, ktoré ovplyvní výsledky vášho podnikania.

Ako si však správne vybrať, keď sa dnes svet reklamných videí podobá Hollywoodu, v ktorom existuje množstvo žánrov, prístupov a možností? Pripravili sme pre vás prehľad základných typov videí, ktoré vás zviditeľnia a poskytnú vám náskok oproti konkurencii.
Poďte si ich prezrieť s nami.

 

2D animované reklamné videá

Najobľúbenejšie, najrozšírenejšie, najflexibilnejšie. 2D animované videá patria medzi vyhľadávané typy reklamných videí práve vďaka širokým možnostiam, ktoré ponúkajú
a v neposlednom rade aj vďaka prijateľnej obstarávacej cene.

Hlavnou výhodou animovaného videa je to, že vám poskytuje takmer neobmedzené možnosti pri „storytellingu“, teda pri rozprávaní príbehov. Ľudská myseľ je totiž dizajnovaná tak, že práve príbehy dokážu najdlhšiu dobu udržať pozornosť divákov a sú tiež najľahšie zapamätateľné. Okrem toho so sebou prirodzene nesú aj emóciu, čo je vec, ktorú do inštruktážnych videí dostanete len veľmi ťažko (preto sme dokonca aj niektoré inštruktážne videá pre klientov tvorili s pomocou storytellingu).


S pomocou animovaných postavičiek sprevádza takéto video predstavivosť divákov a nenásilným spôsobom ich vedie ku konverznej akcii, či už je ňou nákup v e-shope, rezervácia pobytu alebo vyžiadanie konzultácie s obchodným zástupcom.

2D reklamné videá sa rovnako dobre hodia ako brandové videá aj ako podklad pre výkonnostné kampane. Jednoducho univerzál, ktorý sa nezľakne meniacich sa podmienok na trhu a poslúži vám na rôznych platformách.

 

Whiteboard videá

Na tabuli sa postupne kreslí, píše a objavuje príbeh alebo postup, ktorý ktorému potrebujete porozumieť. Pripomína vám táto situácia školu? Nie ste ďaleko od pravdy. Whiteboard videá patria medzi tzv. „explainer videá“, čo znamená, že ich hlavnou úlohou je osvetliť konkrétny postup alebo pomôcť nahliadnuť do fungovania produktu.

 

Tam sa však podobnosť so školou do veľkej miery končí. Zatiaľčo si totiž školu spájame s asociáciami ako „nudná“ či „nezáživná“, whiteboard videá často patria medzi tie zábavnejšie videá. Ruka, ktorá postupne kreslí a vytvára príbeh , totiž zasahuje obe hemisféry: núti vás uvažovať o vysvetľovanej téme a zároveň oslovuje aj estetické vnímanie človeka. Video je veľmi lineárne, s minimálnymi odbočkami, takže obsah si človek dokáže pomerne rýchlo a ľahko zapamätať.

 

Vďaka relatívne nízkym nákladom na produkciu je možné pripraviť pre jednu firmu nie jedno, ale pokojne aj celú sériu videí. Tento typ média je taktiež veľmi vhodný nielen pre externú komunikáciu, ale aj pre informovanie či vzdelávanie vnútri firmy. Potrebujete oboznámiť zamestnancov so základnými bezpečnostnými predpismi či s pravidlami ochrany osobných údajov tak, aby nezaspali? Whiteboard video bude zásahom do čierneho.

 

 

Videá v izometrickom štýle

Izometrický štýl videí je zaujímavý už svojím názvom, čo sa však za ním skrýva?

Predstavte si 2D obrázky, ktoré animátor rozpohybuje a umiestni v takej perspektíve, že video ako celok pôsobí ako 3D video, hoci je v skutočnosti tvorené 2D elementmi.

Tento typ videa sa mimoriadne dobre hodí všade tam, kde potrebujete produkty ukázať „zvnútra“ – a tým nemáme na mysli iba jeho reálne hmotné súčiastky, ale napríklad aj proces, akým funguje. Ak chcete napríklad ukázať, ako vaša aplikácia prepojí jednotlivé firemné divízie, izometrický štýl sa na tento účel hodí mimoriadne dobre.
Alebo ak máte predstavu o videu, ktoré celú vašu spoločnosť predstaví ako dobre fungujúci celok rôznych súčastí, izometrické videá svoju prácu urobia skvelo.

Tento typ reklamného média môže byť tiež vynikajúcou voľbou pre tých klientov, ktorí hľadajú niečo, čo sa dynamikou obrazu bude blížiť 3D videu, ale nemôžu si ho dovoliť pre finančnú náročnosť (ktorá je pri 3D videách oveľa vyššia). Izometrické videá prenesú život do 2D prostredia atraktívnym a ľahko zapamätateľným spôsobom. Ak uvažujete o tomto type videa, ale nie ste si istí, ozvite sa nám. Radi vám s výberom poradíme.

 

Live – Action reklamné videá

Tento typ videí je, ako názov napovedá, takmer výlučne postavený na točených, resp. hraných videách. Animácia tu plní iba veľmi okrajovú úlohu, ak je vôbec použitá. Tieto videá sa dajú skvelo využiť, ak chcete ukázať, že sú to ľudia, ktorí vaše produkty používajú. Pre človeka neexistuje presvedčivejšia forma reklamy než vidieť iného človeka, ktorý je vďaka produktu šťastnejší, efektívnejší či úspešnejší – a to bez ohľadu na to, či vo videu vystupujú herci alebo skutoční používatelia produktu. Spomeňte si napríklad, keď si naposledy kupovali oblečenie cez internet: chceli ste vidieť, ako to oblečenie sedí na konkrétnom človeku. A ak sa ešte aj usmieval, o to lepšie.

Hlavnou výhodou tohto média je jeho autentickosť. Live – action videá sa z pohľadu produkcie blížia skôr k filmovému plátnu než k výtvoru animátora. Tomu zodpovedá aj ich obstarávacia cena, keďže sa točí v reálnom prostredí, s reálnymi hercami a obraz i zvuk musia mať požadovanú kvalitu. Ak si ich však môžete dovoliť a viete, čo chete komunikovať, live – action reklamné videá sú ťažkou váhou v konkurenčom boji. Vo svojej schopnosti vtiahnuť divákov do diania totiž takmer nemajú konkurenciu.

 

 

Screencast videá

Screencast videá iste poznáte z prezentácií či inštruktážnych videí na YouTube. Ide o záznam obrazovky počítačového displeja, na ktorom je vidieť všetky pohyby kurzoru. To je dôležité špeciálne vtedy, keď potrebujete ozrejmiť fungovanie konkrétnej webovej stránky, programu či aplikácie, alebo keď chcete divákom predviesť konkrétny postup krok za krokom. Okrem toho často obsahujú aj zvuk v podobe hudby a hovoreného slova, ktoré celé video sprevádza, takže z neho môžete mať plnohodnotnú prezentáciu, ktorá klientovi ozrejmí všetko, čo potreboval vedieť.

Najčastejšie sa preto screencast videá využívajú pre inštruktážne videá na weboch, rôzne tutoriály, produktové demá alebo pokojne aj pre online kurzy. Obstarávacia cena týchto videí je vo väčšine prípadov nízka, takže po nich bez obáv môžete siahnuť aj vtedy, ak potrebujete vytvoriť väčšiu sériu inštruktážnych videí.

Nie sú veľmi vhodné ako reklamné videá prvého kontaktu, keďže neobsahujú až toľko dynamických prvkov a v súboji na sociálnych sieťach by tak oproti interaktívnejším formátom nemali šancu. Ak ich však viete vhodne využiť, napríklad pri presviedčaní potenciálneho klienta, ktorý zachytil iné vaše video a teraz už potrebuje lepšie pochopiť, ako váš produkt funguje a ako sa používa, možno ste objavili svoju tajnú zbraň.

 

Mix Media

Pod pojmom „Mix Media“ si môžete predstaviť videá, ktoré kombinujú viacero štýlov spomedzi tých, ktoré sme spomínali.  Existujú totiž prípady, keď potrebujete prepojiť príbehovosť 2D animácie s komplexnosťou, ktorú ponúka izometrický štýl. Alebo potrebujete Whiteboard video, ktoré však bude mať do istej miery graficky animované prvky. Alebo môžete dokonca prepojiť skutočný a virtuálny svet kombináciou live-action videa s animáciou. Správny koktejl je len otázkou chuti, možnosti sú totiž takmer neobmedzené.


Opäť však musíme pripomenúť to, o čom sme už hovorili na začiatku – výber správneho štýlu videa je v prvom rade otázkou dobrého podnikateľského umu, porozumenia vlastnej spoločnosti a produktu a správne definovanej cieľovej skupiny, ktorú chcete videom osloviť.
Je preto múdre poradiť sa o videu nielen s ľuďmi, ktorí dobre poznajú vašu spoločnosť, ale je dobré konzultovať zadanie pre reklamné video aj so špecialistami, ktorí ich tvoria a majú skúsenosti nielen s ich výrobou, ale aj s rôznymi nástrahami, ktoré sa počas tohto procesu môžu objaviť.

Ale o tom si povieme nabudúce. Ak vás článok oslovil a radi by ste si nechali nezáväzne pripraviť ponuku na reklamné video spolu s bezplatnou konzultáciou, sme vám k dispozícii.

 

    Prihlásiť sa na odber noviniek

    [recaptcha]

    This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

    Potrebujete poradiť?

    Cítite sa z toľkých možností ako na inej planéte?
    Nie ste si istí, čo je pre vás najvhodnejšie?
    Nadviažte s nami kontakt, radi vám poradíme.

    Súbory cookie a súkromie

    Súbory cookie používame na zabezpečenie toho, aby sme vám na našej webovej lokalite poskytli čo najlepší zážitok. Viac informácií nájdete v našom vyhlásení o ochrane osobných údajov.