Chcete sa odlíšiť? Porovnávacia video reklama to zvládne na jednotku
Po internete zvykne kolovať hoax, ktorý hovorí, že existuje návod na virálne videá. „Vytvorte video podľa presne zadaných kritérií a uvidíte, že získate tisíce lajkov.“ A potom nasleduje nepodstatný balast o tom, že v nadpise má byť: „Tomuto neuveríte! 🫢“ a tlačidlo musí byť červené, ale zase nie až príliš…
Takýto návod očividne vznikol v hlave niekoho, kto o tvorbe videí nevie nič. Návod na virálne video totiž neexistuje. Profesionáli však vedia čosi iné: vedia, ako pripraviť úspešné video.
Kľúčom nie je zhromaždiť v jednom videu čo najviac nepodstatných a obskúrnych prvkov, ale priniesť ľuďom zmysluplný obsah, ku ktorému sa budú radiť vracať. Nedávno sme jedno takéto vytvorili a na našu radosť sa naše skúsenosti opäť potvrdili.
Ako o videách uvažujeme my
Pri tvorbe videí (ale vlastne aj akéhokoľvek iného obsahu) sa držíme vlastného konceptu, ktorý sa nám rokmi stále častejšie potvrdzuje. Reklamné videá tvoríme spôsobom, ktorý sa snaží dostať do komunikácie prienik dvoch dôležitých tém: na jednej strane informácie o produkte, jeho výhody a predovšetkým problém, ktorý náš produkt rieši a na druhej strane témy, ktoré sú príťažlivé pre zákazníka, ktorý našu komunikáciu sleduje.
Ak sa vám podarí nájsť tému, ktorá prechádza oboma týmito „okruhmi“, trafili ste do čierneho a našli ste ideálny obsah. Keď sa nám ozval klient, s ktorým už nejaký čas spolupracujeme, s tým, že potrebuje odprezentovať konkrétnu tému, skočili sme do toho.
Ako má vlastne chutiť káva?
Pri tvorbe videa pre Coffeein.sk prišiel klient so sympatickým zadaním: chceme ľuďom odkomunikovať a vysvetliť, prečo káva z našej pražiarne chutí tak dobre. Potrebujeme to však odkomunikovať aj ľuďom, ktorí našu kávu ešte neochutnali.
Narážame tu však na zásadný problém. Mnohí bežní užívatelia kávy predpokladajú, že chuť kávy ovplyvňuje predovšetkým odroda a kvalita zŕn. Vďaka tomu predpokladajú, že ak je na káve napísané, že je „výberová“, tak musí chutiť dobre, pretože má kvalitné zrná.
Toto je však iba polovičná pravda. Aj ten najlepší chlieb totiž môžete zabudnúť v peci a po vytiahnutí z neho bude čierne čudo, ktoré nebude chuťou pripomínať chlieb ani náhodou. Spôsob pečenia je pri pečive rovnako dôležitý ako samotné suroviny. Počkať, počkať… a nefunguje to náhodou rovnako aj pri káve? 🤔
A idea bola na svete.
Ako zobraziť ideu príťažlivo?
Vedeli sme, že je rozdiel medzi klasickou kávou z veľkých reťazcov a kávou z Coffeein.sk – a ako kávičkári sme vedeli aj to, že rozdiel nie je len v kvalite zŕn, ale tiež v spôsobe praženia.
Rozhodli sme sa preto pre koncept „porovnávacej reklamy“: ukážeme ľuďom, ako vyzerá zlá káva a ako má vyzerať tá správne upražená. Aby sme rozdiel zvýraznili, využili sme porovnanie s hriankami. Dali by ste si na uhoľ upečené hrianky?
Samozrejme, že nie. A čo tak na uhoľ upraženú kavu? Ani tú?! V tom prípade sa dobre pozrite, ako má vyzerať správne upražená káva.
Spojením prepraženej kávy s pripálenými hriankami sme v ľuďoch vybudovali novú asociáciu – prepražená káva je čosi, čo ani náhodou nechcem mať vo svojej šálke. Pozornosť sme udržali aj citlivým využitím vtipných memečiek z internetu, ktoré koniec-koncov patria ku komunikácii Coffeein-u na sociálnych sieťach.
A čo výsledky?
Tie na seba nenechali dlho čakať. Káva začala zbierať nadšené pochvaly od verných kávičkárov (alebo kávopičov, ako ich familiárne oslovuje Coffeein.sk). Okrem nej však zožalo úspech aj video, v ktorom názorne ukazujeme, aký zásadný rozdiel vznikne, keď kávu pražíte (ne)správne. PRETO je rozdiel medzi klasickými kávami z reťazcov a skvelou kávou z Coffeein.sk, ktorú vám dodajú už do 24 hodín od praženia.
Hľadáte podobné video pre vašu značku aj vy? Ozvite sa nám, radi pre vás niečo vymyslíme. Mimochodom, konzultácia je zdarma.