Bannerová reklama | 21. apríla 2022

Kvalitné animované bannery dokážu (aj v reklame) zázraky

Vo svete videoreklamy dnes existuje takmer toľko rôznych druhov ako v podmorskom svete. Ako sa v tom mori explainer videí, brand videí, HTML5 bannerov a rôznych ďalších divov vyznať? Nuž, možno vás prekvapíme, ale ak ste vo svete dynamickej reklamy nováčik, nepotrebujete vedieť veľa. Jediné slovné spojenie, ktoré by ste mali na úvod dobre spoznať, sú animované bannery.

Pretože ak sa o niečom v tomto segmente dá povedať, že za málo peňazí prinesie veľa muziky sledovanosti, tak sú to práve animované bannery.

Prečo sú animované bannery skvelý nápad?

Koľko bilboardov ste dnes stretli po ceste mestom? Päť? Päťdesiat? Päťsto? A ktorý vás špeciálne oslovil? ? Neviete na tieto otázky odpovedať? Ani sa vám nečudujeme. Svet (a Slovensko obzvlášť) je dnes bilboardmi naozaj preplnený. A podobné ulice, ako sú tie v našom meste, denne brázdime aj v online svete. Či sa už zastavíte na spravodajskom webe obľúbeného denníka, na e-shope so športovými potrebami alebo pokojne na YouTube, všade natrafíte na online bilboardy, ktoré na vás číhajú pri sledovaní alebo čítaní obsahu.

Online svet však má oproti tomu skutočnému niekoľko veľkých výhod. V prvom rade sa totiž bannery (tak voláme billboardy v online svete) dokážu zmeniť zo sekundy na sekundu, takže tam, kde ešte pred chvíľou boli športové autá, je teraz banner s najnovšou kolekciou spodnej bielizne. Tieto bannery sa dokážu zobrazovať podľa zákazníkovej preferencie – ak ste teda outdoorový nadšenec, reklamné systémy vám budú ukazovať primárne bannery s tematikou športu a outdoorových potrieb. ?

Bannery však majú ešte jednu super vlastnosť, ktorej význam väčšina podnikateľov ešte stále poriadne neobjavila – dokážu sa hýbať.

Bilboardy, ktoré si získajú vašu pozornosť

Predstavte si, že v meste uvidíte bilboard, ktorý na vás kýva, mení farby a keď sa ho dotknete, v priebehu sekundy sa ocitnete v kamennej predajni.  Tak takto, dámy a páni, fungujú animované bannery. Do bodky. ✏️

Slovo animované má přitom dvojaký význam. Väčšina populácie si ho spojí s tzv. „animovanými rozprávkami“, takže si takýto banner automaticky predstavia ako kreslenú rozprávku. Môže to tak byť, ale aj nemusí. Pojem „animované bannery“ znamená, že nejaká ich časť sa dokáže hýbať – takto vieme rozpohybovať aj klasické fotky a objekty, ktoré nie sú kreslené.

Ak si chcete urobiť lepšiu predstavu, kliknite tu a prezrite si niektoré z našich animovaných bannerov.

Ako vznikajú animované bannery?

Tak, ako pri všetkom, aj tu platí, že samoúčelné použitie bannerov bez premysleného plánu sa s najväčšou pravdepodobnosťou zmení na  vyhadzovanie peňazí von oknom. ?  Klientom pred každým projektom opakujeme, že je dôležité na prvom mieste mať definovaný cieľ.

Čo by malo byť úlohou vašich bannerov? Zvýšiť povedomie o značke? Produkte? Priviesť ľudí k tomu, aby sa preklikli na web? Ak máme definovanú túto základnú informáciu, vieme sa ďalej rozprávať o tom, aká bude vizuálna podoba banneru, aký štýl a texty použijeme, do akej miery sa bude celý vizuál hýbať, kde bude logo… skrátka poctivá agentúrna robota, na ktorú si najímate ľudí, ktorí tomu rozumejú. ?

Pre klienta MNForce sme napríklad dostali za úlohu vytvoriť bannery, ktoré majú informovať o možnosti vypĺňať dotazníky za finančnú odmenu. Klient nám dodal základné informácie o produkte a odpovedal nám na doplňujúce otázky. My sme následne pripravili scenár (veru tak, aj bannery potrebujú scenár ?) a textové podklady, ku ktorým nám klient poslal pripomienky. Následne sme pripravili samotný podklad bannerov a naši animátori uviedli všetko pekne do pohybu.

A výsledok? Kliknite napríklad tu a prezrite si ho.

Podobne sme realizovali napríklad bannery pre web so zberateľskými mincami – mimochodom, tieto bannery rolujú v online priestore už vyše rok a podľa klienta sú ešte stále veľmi efektívne.

Navyše, takéto animované HTML5 bannery sa dnes dajú využiť na širokej škále rôznych inzertných systémov: Google Ads, Sklik, AdForm a mnohé ďalšie. Vieme ich tiež previesť do jedného z klasických videoformátov, a tak ich viete propagovať napríklad aj prostredníctvom YouTube.

 

O tom všetkom by sa dalo hovoriť veľmi veľa, pre základné porozumenie si však vystačíte aj s týmito ☝️ riadkami. Ak by ste mali záujem o sériu takýchto bannerov, ozvite sa nám, radi s vami preberieme možnosti, ako dostať vašu firmu či produkt na bilboardy v online svete. ?

    Prihlásiť sa na odber noviniek

    [recaptcha]

    This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

    Potrebujete poradiť?

    Cítite sa z toľkých možností ako na inej planéte?
    Nie ste si istí, čo je pre vás najvhodnejšie?
    Nadviažte s nami kontakt, radi vám poradíme.

    Súbory cookie a súkromie

    Súbory cookie používame na zabezpečenie toho, aby sme vám na našej webovej lokalite poskytli čo najlepší zážitok. Viac informácií nájdete v našom vyhlásení o ochrane osobných údajov.