Video marketing | 14. februára 2023

5 tipov pre vertikálne videá

Vertikálne videá sa využívajú predovšetkým v prípade, ak chcete vytvárať reklamu pre sociálne siete.

Prinášame vám 5 tipov pre vertikálne videá, bez ktorých sa skrátka nezaobídete. Vertikálne videá by ste totiž v rámci svojich marketingových akcií nemali podceňovať!

 

Čo je vertikálne video?

Než sa pustíme do samotných tipov, najskôr si povieme, čo je vertikálne video. Ide o video, ktoré je natáčané alebo vytvárané na výšku. Takéto videá sa potom najčastejšie využívajú pri reklamách na TikToku alebo v príbehoch na Instagrame. Marketingové reklamné video je ale relatívne nové, preto s ním ešte značky nevedia dobre pracovať. Prinášame vám preto rady a tipy ako na to!

 

1. Malé detaily robia veľké veci

Hoci sa to na prvý pohľad nemusí zdať, maličkosti a detaily potom vytvoria kompaktný celok, ktorý bude mať úspech. Medzi také detaily sa radí napríklad vytvorenie ankiet alebo „nálepiek“ s otázkou či nejakou úlohou. Tieto prvky sa skvelo hodia pre Instagramové reklamy. 📱

Vo videách by sa potom mali objavovať aj výzvy na akcie. Nasmerujte svojich zákazníkov, a aj potenciálnych zákazníkov tam, kam chcete. Do svojho e-shopu, na web, jednoducho kamkoľvek, kam ich potrebujete dostať.

Posledným detailom sú titulky. Pomáhajú divákom orientovať sa vo videu. Navyše tak môžu pochopiť video aj v prípade, že majú úplne vypnutý zvuk. Titulky môžu byť vytvorené v hravej podobe, čo ešte viac podporí vašu značku. Detaily hrali úlohu aj pri projekte Offero.

 

2. Vertikálne video bez zvuku

Nadviažeme na náš prvý tip. Veľa ľudí sleduje z rôznych dôvodov, videá s vypnutým zvukom. 🔕 A je jedno, či ich sledujú na Facebooku, Instagrame alebo TikToku. Vertikálne videá by tak mali byť optimalizované na sledovanie bez zvuku.

Vertikálne video by tak malo byť vybavené titulkami, zároveň aj ďalšími prvkami, ktoré zvýraznia ideu vertikálneho videa aj bez zapnutého zvuku. Takáto optimalizácia zaberie nemálo času, je ale nesmierne dôležitá!

 

3. Snažte sa o zachytenie pozornosti

Sociálne siete sú dnes plné vertikálnych videí. Mnoho používateľov si tak vypestovalo určitú formu slepoty. To znamená, že videá, ktoré nie sú na prvý pohľad zaujímavé používatelia automaticky preskakujú. Tomu sa musíte vyhnúť! Hlavnou úlohou je teda zaujať vaším videom obecenstvo v priebehu niekoľkých sekúnd.

To samozrejme súvisí aj s dĺžkou videa. Čím dlhšie vertikálne video natočíte, tým zaujímavejšie musí byť. V prípade, že je video príliš dlhé a zároveň nezaujímavé, začínajú diváci video opúšťať, a nakoniec sa o vašom produkte alebo službe ani nedozvedia.

 

4.  Využívajte priestor celej obrazovky

Keď natáčate vertikálne videá, mali by ste tiež využívať celú plochu obrazovky. Tým sa vyhnete pruhom na okrajoch videa, ktoré nevyzerajú pekne a divákov by mohli veľmi rýchlo odradiť od ďalšieho sledovania.

S tým samozrejme súvisí aj správna optimalizácia pre konkrétny druh sociálnej siete. Inak sa bude vytvárať video pre Facebook a inak zase pre Instagram. A práve v optimalizácii robí mnoho firiem a používateľov veľkú chybu.

square video vs story video

5. Vertikálne video môže byť neformálne

Nie každé vertikálne video musí byť na prvý pohľad profesionálne, natáčané v štúdiu. Veľa značiek, firiem ale aj influencerov sa snaží vertikálne videá natáčať neformálne. Tým dokážu divákov zaujať oveľa rýchlejšie.

Také videá potom môžu byť výstižné, divácky zaujímavé a atraktívne. Navyše tým prinášate akýsi autentický zážitok, môžete divákov pozvať do zákulisia svojej firmy a tým im otvoriť ďalšie cestičky k vám a vašim službám alebo produktom.

Pár slov na záver

Vertikálne videá sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou online marketingu.

S rozmachom sociálnych sietí sa dá predpokladať, že tento trend bude ešte silnieť. V rámci vertikálnych videí musíte vytvárať zaujímavý obsah, ktorý zaujme vaše publikum a vyzdvihne vašu značku. Vo vertikálnych videách sa snažte byť originálni a prirodzení. A samozrejme dodržujte naše rady.

 

Potrebujete vytvoriť originálne vertikálne videá, ale neviete si rady? Neváhajte a kontaktujte nás na hello@motionspace.sk. Pripravíme pre vás nezáväznú cenovú ponuku a pokúsime sa pripraviť to najlepšie, čo vieme!

    Prihlásiť sa na odber noviniek

    This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.


    Warning: Undefined array key 6 in /data/7/d/7de414bf-cab2-4fbb-95f4-ed440a35e419/motionspace.sk/web/wp-content/themes/motionspace/functions-maus.php on line 211

    Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/7/d/7de414bf-cab2-4fbb-95f4-ed440a35e419/motionspace.sk/web/wp-content/themes/motionspace/functions-maus.php on line 211

    Warning: Undefined array key 6 in /data/7/d/7de414bf-cab2-4fbb-95f4-ed440a35e419/motionspace.sk/web/wp-content/themes/motionspace/functions-maus.php on line 214

    Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/7/d/7de414bf-cab2-4fbb-95f4-ed440a35e419/motionspace.sk/web/wp-content/themes/motionspace/functions-maus.php on line 214

    Warning: Undefined array key 6 in /data/7/d/7de414bf-cab2-4fbb-95f4-ed440a35e419/motionspace.sk/web/wp-content/themes/motionspace/functions-maus.php on line 216

    Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/7/d/7de414bf-cab2-4fbb-95f4-ed440a35e419/motionspace.sk/web/wp-content/themes/motionspace/functions-maus.php on line 216

    Warning: Undefined array key 6 in /data/7/d/7de414bf-cab2-4fbb-95f4-ed440a35e419/motionspace.sk/web/wp-content/themes/motionspace/functions-maus.php on line 221

    Warning: Trying to access array offset on value of type null in /data/7/d/7de414bf-cab2-4fbb-95f4-ed440a35e419/motionspace.sk/web/wp-content/themes/motionspace/functions-maus.php on line 221
    Súbory cookie a súkromie

    Súbory cookie používame na zabezpečenie toho, aby sme vám na našej webovej lokalite poskytli čo najlepší zážitok. Viac informácií nájdete v našom vyhlásení o ochrane osobných údajov.