TOP formáty HTML5 bannerov v roku 2024
Ako sa inzerenti a nákupcovia médií rozhodujú o ideálnej veľkosti reklamy pre svoju marketingovú kampaň? Aké funkcie je potrebné zvážiť, aby sme zabezpečili, splnenie potrieb nášho publika? Bannerové reklamy v roku 2022 boli v najväčšej miere využívané v HTML5, čo je piata verzia HTML.
HTML5 bannery sú medzi inzerentmi obľúbené aj vďaka výraznejšiemu kreatívnemu potenciálu a lepšej miere preklikov.
Jednou z najdôležitejších výhod HTML5 bannerov je ich použitie na rôznych platformách, stránkach a zariadeniach.
Ktoré bannery teda stoja za úvahu, ak chceme dosahovať tie najoptimálnejšie výsledky?😏
Najvýkonnejšie veľkosti HTML5 bannerov
Každý, kto sa rozhodne inzerovať, má na výber niekoľko formátov bannerov. 🔑Kľúčom k dosiahnutiu výsledkov je však všímať si podrobnosti, ako je umiestnenie a reklamný inventár v platforme, ktorú používate. Jednou zo základných funkcií, ktoré treba dôkladne zvážiť, je rozmer bannerovej reklamy.
Uvádzame niekoľko najvýkonnejších veľkostí bannerových reklám:
300×250; 728×90; 970×90; 300×600; 160×600; 320×50; 320×100
Stredne veľký obdĺžnik
300 x 250 (mobil, počítač, tablet)
Banner veľkosti 300 x 250 je najlepšie vkladať priamo do textu webovej stránky alebo na jeho koniec. Považuje sa za celkovo najefektívnejšiu veľkosť reklamy, a preto ide o výrazne drahšiu možnosť. 💻 Tento banner je nutnosťou, z hľadiska výkonnosti na mobilných zariadeniach, tabletoch a počítačoch, keďže väčšina marketérov pracujúcich s DSP systémami ako aj nákupcovia médií odhadujú, že bannery tejto veľkosti predstavujú cca 41 % online reklamného priestoru.
Leaderboard
728 x 90 (počítač, tablet)
Zaujímavý formát 728 x 90 pixelov je veľmi populárny, pretože generuje vysoké miery konverzie. Leaderboardy sa zvyčajne zobrazujú v hornej časti stránky, a preto ich používatelia po otvorení webovej stránky okamžite uvidia. Najčastejšie zobrazuje názvy značiek, texty a logá. Dopyt po týchto banneroch je na trhu neuveriteľne vysoký a podľa odhadov je celková ponuka v rámci
sietí 24 %.
Široký mrakodrap
160 x 600 (mobil, počítač, tablet)
Široké mrakodrapy sa bežne umiestňujú na bočnú stranu stránky. Banner zostáva zobrazený, aj pri scrollovaní stránky, čím sa zaisťuje lepšia viditeľnosť reklamy.
Mobilný leaderboard
320 x 50 (mobil)
Takýto rozmer banneru je k dispozícii používateľom smartfónov. Zvyčajne sa nachádza v spodnej časti stránky, no zostáva viditeľný aj pri scrollovaní stránky nadol. Leaderboard pre mobilné zariadenia je vynikajúcim spôsobom inzerovania na webových stránkach aj aplikáciách pre mobilné zariadenia a sú známe skvelým UX.
Je samozrejmé, že máte šancu získať väčší dosah publika používaním širšej palety veľkostí a druhov bannerov (či už statických alebo animovaných). Nižšie uvádzame pár ďalších formátov, ktoré by ste mohli využiť vo vašej kampani:
Polovičná stránka
300 x 600 (mobil, počítač, tablet)
Vďaka väčšej výške a šírke je tento banner jedným z tých, ktoré priťahujú najviac pozornosti. Takýto banner je ideálny na umiestnenie vedľa textu na stránke, vďaka čomu pri posúvaní stránky nižšie ostáva statický.
Veľký leaderboard
970 x 90 (počítač, tablet)
Je tiež známy ako „Super Leaderboard“ vďaka svojej veľkosti a výraznosti. Je dobré umiestňovať ho na vrchnú časť stránky, kde je používateľom stále na očiach.
Veľký obdĺžnik
336 x 280 (mobil, počítač, tablet)
Tento formát banneru je veľmi obľúbený vďaka svojej viditeľnosti, čím samozrejme zvyšuje šancu na preklik. Najlepšie je umiestniť ho priamo do textu alebo na koniec stránky.
Veľký mobilný banner
320 x 100 (mobil)
Tento banner je zvyčajne umiestnený v spodnej časti obrazoviek mobilných zariadení. Aj keď ho jeho veľkosť diskvalifikuje zo súťaže „najväčšieho zdroja výnosov“, je vhodný pre CPM kampane, kde je hlavným cieľom výnos zo zobrazení.💸
Účinnosť bannerových reklám nemožno poprieť, pretože ponúkajú vynikajúci vizuálny stimul.
Najvhodnejšia bannerová reklama závisí od toho, kde budete inzerovať. Predajná platforma (Selling–side platform) GoogleAdX dominuje vo svete digitálnej reklamy, pokrýva viac ako 2 milióny webových stránok a oslovuje až 90 % všetkých používateľov internetu. 💡Bolo by rozumné zvážiť, čo sa osvedčilo inzerentom používajúcim rôzne SSP.
Najdôležitejšie trendy z roku 2022? HTML5 a iné
👩🏻💻 Bannerové reklamy v HTML5 boli najobľúbenejšou voľbou pre reklamu, vďaka vysokej miere zobrazení, preklikov a konverzií.
🔘 Väčšie bannery umiestnené nápadne v hornej alebo bočnej časti webovej stránky fungujú lepšie ako menšie reklamy a buttony.
🎨 Stredne veľký obdĺžnik môže byť síce najvýkonnejšou veľkosťou bannerovej reklamy, nemal by však byť jediným formátom vo vašej kampani. Malá rozmanitosť zabezpečí špičkové výsledky.
🤝 Najlepšou stratégiou bannerových reklám sa ukázali tie, ktoré boli personalizované, čo ide ruka v ruke s remarketingom.
📱 Najväčším trendom bolo začať práve s mobilnými bannermi, keďže od pandémie rapídne vzrástol nákup cez mobilné zariadenia.
💎 Najkreatívnejšie bannery vyhrávajú! Či už sú vo forme malej animácie ako GIF, videa alebo živého statického obrázku.
Máte záujem o skvelý a výkonný banner pre Vašu kampaň? Kontaktujte nás na hello@motionspace.sk a spoločnými silami vytvoríme pre Vás to najlepšie riešenie.👌